לברק שלם בתנור

עבור מצע הפטריות והבצל
 ½ בצלפרוס
 100 גרם פטריותפרוסות, חצויות או שלמות (תלוי בגודל הפטרייה)
 1 כף שמן צמחי
 ½ כוס יין לבן
 2 כפות חמאה
 1 קמצוץ מלח ופלפל שחור
להשלמת מנת הלברק בתנור
 2 דג לברק שלם(כל דג במשקל 400 גרם)
 8 עגבניות שריחצויות
 לימוןפרוסות
 מלח
 פלפל שחור
 1 כף שמן זית
תוספת תפוחי אדמה
 4 תפוח אדמהבגודל בינוני, קלוף, פרוס לפרוסות בעובי חצי סנטימטר
להגשה
 פטרוזיליהקצוצה

הכנות מקדימות
1

אם רוצים להגיש את הדג עם תפוחי אדמה, מתחילים בבישול חלקי של תפוחי האדמה. קולפים את תפוחי האדמה, פורסים לפרוסות בעובי חצי סנטימטר ומוסיפים לסיר. מכסים במים, מביאים לרתיחה ומבשלים במשך 7 דקות. מסננים (נפתרים מהמים) ומניחים בצד.

2

במקביל, מכינים את מצע הפטריות והבצל. מחממים שמן במחבת על חום בינוני. מוסיפים רצועות קצרות של בצל ומטגנים כ-2 דקות. מוסיפים את הפטריות, בוחשים ומטגנים כ-2 דקות נוספות. מפזרים קצת מלח ופלפל שחור. מוסיפים את היין הלבן ומאפשרים לו לבעבע ולהתאדות במשך 2 דקות. מוסיפים את החמאה, בוחשים כחצי דקה עד שהחמאה מתמוססת ומסירים מהאש.

השלמת מנת הלברק בתנור
3

מחממים תנור ל-200 מעלות.

4

שוטפים היטב את הדג. מייבשים לגמרי בעזרת נייר סופג. בעזרת סכין מושחזת חורצים מספר חריצים רוחביים מקבילים לאורך הדג משני צידיו. מפזרים על הדג מלח ופלפל שחור. בתוך הבטן של הדג מניחים שתי פרוסות לימון.

5

מצפים תבנית בנייר אפייה. מוסיפים לתבנית את הפטריות והבצל המאודים עם הרוטב שלהם. מפזרים חצאי עגבניות שרי מסביב. מעל מצע זה מניחים את הדג. מעל כל דג מניחים פרוסה או שתיים של לימון. במידה ומוסיפים למנה תפוחי אדמה, מסדרים את פרוסות תפוחי האדמה שבושלו חלקית לצד הדג ומפזרים עליהם קצת מלח. זולפים מעל הכל קצת שמן זית.

6

אופים את המנה במשך 25-30 דקות בתנור בחום של כ-200 מעלות. הדג מוכן כאשר הבשר שלו לבן לגמרי ונפרד בקלות מהעצם.

7

להגשה מפזרים מעל קצת פטרוזיליה טרייה קצוצה. בתיאבון 😋