לימון כבוש מרוקאי

 6 לימוניםאורגניים, בגודל בינוני
 ¼ כוס מלח גס

הכנות מוקדמות
1

מחטאים את צנצנת השימור. ממלאים אותה במים רותחים ונותנים למים להישאר בצנצנת חמש דקות. מרוקנים מהמים הרותחים ומיבשים את הצנצנת בתנור שחומם ל-180 במשך 10 דקות.

כבישת הלימונים
2

חותכים את הלימונים מלמעלה (מהפטמה) לארבע חלקים אבל לא עד הסוף, עד למרחק סניטמטר וחצי מהבסיס של הלימון, כך שהלימונים נשארים עדיין שלמים בבסיס.

3

מפזרים הרבה מלח (2 כפיות) בתוך כול לימון וסוגרים חזרה לצורת לימון.

4

לצנצנת השימור מוסיפים כפית מלח ואחריה לימון או שניים. מוסיפים עוד מלח ועוד לימון, תוך כדי דחיסה של הלימונים אחד מעל השני ושחרור מיץ מהלימונים. ניתן להעזר בגב כף לדחיסה עדינה של הלימונים.

5

המיץ הנסחט מהלימונים צריך לכסות לגמרי את הלימונים. אם יש צורך מוסיפים עוד מיץ לימון סחוט טרי כדי להביא לכיסוי. משאירים קצת מרווח אויר מעל מיץ הלימון ואוטמים את הצנצנת.

6

מניחים במקום קריר ומוצל. מחכים ארבעה שבועות לכבישה מלאה. בשבוע הראשון מדי יום הופכים ומנערים קלות את הצנצנת לפיזור אחיד של המלח. הלימונים צריכים להישאר דחוסים כשמעליהם מיץ (שלא יצופו מעל המיץ.) במשך הכבישה אפשר להוסיף לימונים כדי לשמור שישארו צפופים ודחוסים בתוך המיץ.

7

אין הכרח לשמור במקרר אבל עדיף. במקרר הלימונים יכולים להישמר כך לשנה ויותר.

שימוש בלימון המשומר
8

מוציאים לימון מהצנצנת בעזרת כף או מזלג (לא ביד כדי להמנע מהחדרת חיידקים לצנצנת.) שוטפים במי ברז כדי להפתר ממלח וציפוי עיסתי שעלול להצטבר על הלימונים.

9

את הקליפה של הלימונים המשומרים אפשר לקצוץ לשימוש בתיבול סלטים.

10

במתכונים אחרים כמו תבשילי טאג'ין מסירים את החרצנים לפני השימוש. לטעמים חזקים ומודגשים יותר של הלימון בתבשילים משתמשים בלימון עם הקליפה.

11

אפשר גם פשוט לסחוט את הלימון להפקת המיץ, למשל מעל לאבנה או חומוס. בתיאבון!