אפשרויות הדפסה:

לימון משומר בדבש

מניב10 מנותהכנה10 דקותסך הכול10 דקות

לימון משומר בדבש

 1 לימוןאורגני
 ½ כוס דבשטהור טבעי
הכנה מוקדמת
1

מחטאים את צנצנת השימור. ממלאים אותה במים רותחים ונותנים למים להישאר בצנצנת חמש דקות. מרוקנים מהמים הרותחים ומיבשים אותה בתנור שחומם ל-180 במשך 10 דקות.

שימור הלימון
2

מומלץ להשתמש בלימון אורגני שגדל בגינה ללא ריסוס או כימקלים. אם אין לכם כזה אפשר להשתמש בלימון אורגני מהחנות. מומלץ לנקותו קודם על ידי שפשוף הקליפה בכפית מלח, השריה במים כעשר דקות ולאחר מכן לשטוף אותו היטב וליבש עם נייר סופג.

3

פורסים את הלימון דק דק. נפתרים מהגרעינים. אם רוצים חוצים כול פרוסה או חותכים לרבעים, בהתאם להעדפתכם ולגודל הלימון. אפשר כמובן להשאיר פרוסות שלמות.

4

בצנצנת השימור מוזגים כף גדושה של דבש. מניחים מעליה פרוסות לימון. מוזגים עוד כף דבש ומעליה מניחים עוד פרוסות של לימון תוך כדי דחיסה עדינה, וכך מוסיפים דבש ולימון, שכבה מעל שכבה, עד שמשתמשים בכול פרוסות הלימון.

5

מוודאים שהשכבה העליונה של הלימונים מכוסה בדבש, אוטמים את הצנצנת ושמים במקרר לשלושה ימים. מדי יום פותחים את הצנצנת ומוודאים שהלימונים מתערבבים עם הדבש. יש ללימון נטייה לצוף ולדבש לשקוע, אז דוחפים את הלימון בעזרת כפית כלפי מטה ומערבבים בעדינות. ניתן גם להפוך את הצנצנת האטומה.

6

מתקבל הנוזל של מיץ הלימון מעורב עם דבש ובתוכו פרוסות של הלימון שהתרככו. יכול להשמר במקרר כחודש.

שימושים בלימון בדבש
7

מוסיפים כפית או שתיים וכמה פרוסות לימון למים רותחים, או לתה חם.

8

מוסיפים למים קרים, עם או בלי נענע, לקבלת לימונדה צוננת.

9

מוסיפים ליוגורט ונהנים.

10

מוסיפים ברוטב לסלט את הנוזל, ואת הלימונים עצמם קוצצים ומוסיפים גם כן.

נתוני תזונה

מנות 0