עוגיות חמאה עם פקאן

תערובת רטובה
 180 גרם חמאה
 80 גרם סוכר חוםאו סוכר דמררה
 1 ביצהבטמפרטורת חדר
 1 כפית תמצית וניל
עבור קליית אגוזי הפקאן
 20 גרם חמאה
 150 גרם אגוז פקאן
תערובת יבשה
 204 גרם קמח רב תכליתי
 16 גרם עמילן תירס
 5 גרם אבקת אפייה(שקית = 10 גרם)
 ¼ כפית מלח

1

מכינים מראש את הרכיבים למתכון לפי הכמות הרצוייה.

2

על חום בינוני ממיסים את החמאה המיועדת עבור התערובת הרטובה במחבת. ממשיכים לבשל את החמאה במשך 5-7 דקות עד שהמוצקים של החמאה משחימים והופכים לחומים. מדי פעם מערבבים ומוודאים שהחמאה לא נשרפת. בסיום מעבירים את החמאה המושחמת כולל המוצקים לקערה להתקררות במשך 15 דקות.

3

בזמן שהחמאה המושחמת מתקררת קוצצים את אגוזי הפקאן דק. אפשר גם להעזר בשקית לתוכה מכניסים את האגוזים ודופקים עם כלי כבד כמו פטיש או מארוך כדי לשבור את האגוזים לחתיכות קטנות. קולים את הפקאן במחבת על חום בינוני בחמאה המיועדת לקלייתם במשך 3-4 דקות. מדי פעם מערבבים ומשגיחים שלא לשרוף את האגוזים. בסיום מעבירים לצלחת להתקררות.

4

בקערה נפרדת מערבבים את החומרים היבשים: קמח, עמילן תירס, אבקת אפייה ומלח.

5

לחמאה המושחמת לאחר שהתקררה מוסיפים סוכר, ביצה ותמצית וניל. בוחשים עם כף עד לקבלת תערובת אחידה.

6

לתערובת הרטובה מוסיפים בהדרגה את התערובת היבשה ובוחשים בעזרת כף. לבסוף מתקבלת עיסת בצק רך.

7

לעיסת הבצק מוסיפים על ידי קיפולים את אגוזי הפקאן הקלויים. מכסים את הקערה ומעבירים את העיסה למקרר להתקררות של לפחות כשעה במקרר.

אפיית העוגיות
8

מוציאים את העיסה מהמקרר ומאפשרים לה להתרכך כמה דקות בטמפרטורת החדר. מחממים תנור ל-180 מעלות. מכינים תבנית מרופדת בנייר אפייה לאפיית העוגיות. לוקחים כמות של שתי כפות מהבצק ויוצרים כדורים מהודקים. את הכדורים משטחים קצת לצורת עוגייה ומהדקים. מניחים על מגש האפייה.

9

אופים בתנור במשך 9-11 דקות עד שהעוגיות מתחילות להשחים בצדדים. לאחר האפייה מניחים את העוגיות להצטננות בטמפרטורת החדר לפני שניגשים לזלילה. ניתן לאחסן בכלי סגור, עוגיות החמאה עם הפקאן יישמרו במשך מספר ימים. בתיאבון 😋