צלפים משומרים במלח

 צלפים
 מלח(מלח ים או מלח כשר, ללא יוד, ללא חומרים משמרים, ללא תוספים)

1

מלקטים ניצני פרחי הצלפים. הצלפים נפוצים בארץ באיזורי יערות. עונת הפריחה מתחילה במאי. הכי טוב ללקט ביוני-אוגוסט כשהפריחה בשיאה.

2

מסירים מהצלפים את הגבעולים הקטנים. שוטפים אותם היטב במים, מסננים ומיבשים על מגבת.

3

מכניסים כף מלח לצנצנת, עליה מניחים כף וחצי צלפים. מוסיפים עוד שכבת מלח ועוד שכבת צלפים. חוזרים על התהליך עד לשימוש בכול הצלפים. מכסים בשכבת מלח ואוטמים את הכלי.

4

כעבור יומיים יצטברו נוזלים בצנצנת. מעבירים את הצלפים למסננת, שוטפים היטב מעל הכיור ומסננים, מניחים על מגבת לשעה לייבוש. שוטפים את הצנצנת ומיבשים אותה גם כן.

5

אחרי הייבוש מחזירים את הצלפים לצנצנת עם שכבות מלח חדשות בינהם.

6

כעבור יומיים חוזרים על הפעולה. הפעם יצטברו הרבה פחות נוזלים. שוטפים שוב ומיבשים את הצלפים והצנצנת. אחרי הייבוש שוב מחזירים את הצלפים לצנצנת עם שכבות מלח חדשות בינהם.

7

שוב ממתינים, הפעם שישה ימים. כעבור שישה ימים חוזרים על שטיפת וייבוש הצלפים והצנצנת בפעם האחרונה. הפעם נותנים לצלפים לפחות שעתיים ייבוש על המגבת.

8

הצלפים מוכנים לשימוש. כדי לשמר אותם מחזירים אותם לצנצנת הפעם עם הרבה פחות מלח (כף או שתיים לצנצנת קטנה-בינונית יספיקו.) הם ישמרו כך לתקופה של עד שנה. כשרוצים להשתמש בצלפים שוטפים מהם את המלח לפני השימוש. משרים אותם במים עד 15 דקות ומסננים. בתיאבון 😋