אפשרויות הדפסה:

צלפים משומרים במלח

מניבמנה 1הכנה15 דקותסך הכול15 דקות

צלפים משומרים במלח

 צלפים
 מלח(מלח ים או מלח כשר, ללא יוד, ללא חומרים משמרים, ללא תוספים)
1

מלקטים ניצני פרחי הצלפים. הצלפים נפוצים בארץ באיזורי יערות. עונת הפריחה מתחילה במאי. הכי טוב ללקט ביוני-אוגוסט כשהפריחה בשיאה.

שיח צלפים - פרח וניצנים

2

מסירים מהצלפים את הגבעולים הקטנים. שוטפים אותם היטב במים, מסננים ומיבשים על מגבת.

3

מכניסים כף מלח לצנצנת, עליה מניחים כף וחצי צלפים. מוסיפים עוד שכבת מלח ועוד שכבת צלפים. חוזרים על התהליך עד לשימוש בכול הצלפים. מכסים בשכבת מלח ואוטמים את הכלי.

4

כעבור יומיים יצטברו נוזלים בצנצנת. מעבירים את הצלפים למסננת, שוטפים היטב מעל הכיור ומסננים, מניחים על מגבת לשעה לייבוש. שוטפים את הצנצנת ומיבשים אותה גם כן.

צלפים משומרים במלח - המלחה

5

אחרי הייבוש מחזירים את הצלפים לצנצנת עם שכבות מלח חדשות בינהם.

6

כעבור יומיים חוזרים על הפעולה. הפעם יצטברו הרבה פחות נוזלים. שוטפים שוב ומיבשים את הצלפים והצנצנת. אחרי הייבוש שוב מחזירים את הצלפים לצנצנת עם שכבות מלח חדשות בינהם.

צלפים משומרים במלח - ייבוש

7

שוב ממתינים, הפעם שישה ימים. כעבור שישה ימים חוזרים על שטיפת וייבוש הצלפים והצנצנת בפעם האחרונה. הפעם נותנים לצלפים לפחות שעתיים ייבוש על המגבת.

8

הצלפים מוכנים לשימוש. כדי לשמר אותם מחזירים אותם לצנצנת הפעם עם הרבה פחות מלח (כף או שתיים לצנצנת קטנה-בינונית יספיקו.) הם ישמרו כך לתקופה של עד שנה. כשרוצים להשתמש בצלפים שוטפים מהם את המלח לפני השימוש. משרים אותם במים עד 15 דקות ומסננים. בתיאבון 😋

צלפים משומרים במלח

נתוני תזונה

מנות 0